Alte puncte pe cer

Undeva la ~36.000 km deasupra ecuatorului terestru se află o groază de cutii metalice cu panouri solare plimbându-se după Pământ. La distanța aceea, sateliții au o perioada de rotație egală cu cea de rotație a Pământului în jurul axei proprii. Ceea ce înseamnă că satelitul văzut de pe Pâmant, va fi mereu în același loc pe cer zi și noapte.

1

Din moment ce va fi mereu în același loc, poate părea că este ușor de găsit și de observat. Asta am crezut până am încercat. Imaginile de mai jos sunt luate cu un telescop și o camera CCD. După ce aliniezi un telescop după stele, după stele o să se țină și va fi în mișcare continuă. Ce am făcut eu a fost să folosesc programe de astronomie ca să găsesc sateliții pe harta cerului și să îndrept telescopul spre aceea zonă.

Ca să prind sateliții în imagine a trebuit sa îndrept telescopul către o stea pe lângă care urmau să treacă sateliții, și să astept să îmi intre în câmp obiectele făra ca eu să mai fac ceva. Așteptarea a meritat, și 4 obiecte strălucitoare au apărut în câmp. E vorba de sateliții geostaționari ASTRA 1KR, ASTRA 1N, ASTRA 1M și ASTRA 1L. Ultima etapă a fost să opresc din funcțiune telescopul când obiectele se aflau în câmp ca să nu aibă nici o mișcare și rotația Pământului să facă totul.

astra2taiat si scris-XXX

Filmul este realizat din imagini luate timp de 40 min cu expunere de 10 secunde, observându-se cum stelele trec pe lângă sateliți.

Leave a Reply

